A HR EMBERI OLDALA
A HR emberi oldala
- Hogyan, milyen eszközökkel tudok igazán emberi, valódi személyes támogatást nyújtani a munkatársaknak?
- Mit kezdjek az olyan helyzetekkel, amikor kétségbeesett, a krízist nehezen megélő kollégákkal beszélek?
- Hogyan tudom a nehéz döntéseket (elbocsátás, átszervezés) emberségesen, empatikusan kommunikálni?
Mi történik HR szakmai szempontból?
Arra van most a szervezetekben a legnagyobb szükség, ami egyébként is – már évtizedek óta – a HR funkció legnagyobb hozzáadott értékét jelentette egy szervezetben: ott lenni a kollégák mellett, egyszerre emberként és egyszerre szakértőként. Érdemben tudni segíteni azoknak a munkatársainknak, akik hozzánk fordulnak, mert tőlünk remélnek megértést és kézzelfogható segítséget. Hiszik, hogy valódi támogatást tudunk nyújtani nekik, akár még egy olyan kihívásokkal teli helyzetben is, mint egy átszervezés, egy munkaszerződés-módosítás vagy akár egy felmondás.
Ezt a képzést már régóta terveztük, és úgy érezzük,
ennél aktuálisabb nem is lehetne, mint most.
Ajánljuk számodra, ha
- HR-esként dolgozol vagy vezetőként HR feladatokat is ellátsz, és szeretnél tudatosabbá válni a támogatói szerepkörödben
- szeretnéd jobban megérteni, hogy mi történik az emberek fejében nehéz helyzetekben, és hogy milyen támogatás a leghasznosabb ilyenkor a számukra
- szívesen gazdagítanád eszköztáradat olyan technikákkal, mint a rapport kiépítése, valós idejű reziliencia vagy a katasztrofizáló gondolatok átkeretezése
- kíváncsi vagy arra, hogy mit mond a megküzdésről a pszichológia tudománya
- szakmailag megalapozott, a gyakorlatban már másnap használható eszközöket szeretnél kapni a HR-t érintő krízishelyzetek megoldására.
Noha programunk a krízis idején született, de valójában nem a krízisről szól, hanem univerzális, minden időben aktuális szakmai kérdésekről.
ÖSSZHANGBAN – VÁLLALATI KOMMUNIKÁCIÓ FEJLESZTÉS
"Konzervtréningek helyett valódi fejlesztési megoldások!"
A munkában a siker és a kudarc közötti különbség kulcsa a kommunikációban rejlik. Ahogyan a fodrász eszköze az olló és a fésű, úgy a mai vezetők és „tudásmunkások” eszköze egyértelműen a kommunikáció – ha sikeresek szeretnénk lenni, akkor tehát meg kell tanulnunk professzionálisan bánni vele.
Képzett, rutinos szervezetfejlesztő, tréner kollégáimmal olyan testre szabott vállalati megoldásokkal dolgozunk, amely a munkatársak kommunikációjának fejlesztésén keresztül valódi szemléletformáló hatással bír!
A jelszó:
„Konzervtréningek helyett valódi fejlesztési megoldások!”
Nálunk nincs általános recept a munkahelyi kommunikáció fejlesztésére, minden egyes partnerünk esetében egyedi koncepciót dolgozunk ki! Ha cégvezetőként, HR-esként feltett szándékod, hogy
- Fejleszd munkatársaid, vezetőid együttműködését,
- Emberközpontú vezetési kultúrát építs ki,
- Elérd, hogy a management csapat valóban összetartson a célok elérése érdekében,
- Szeretnél őszinte és támogató értékesítést folytatni az üzleti partnerek körében,
- Megelőzd és korrekt módon kezeld a munkahelyi konfliktusokat,
- A bizalom és az őszinteség légkörét alakítsd ki a munkahelyi mindennapokban,
- Meghonosítsd a folyamatos fejlődni akarás és a változások iránti nyitottság szemléletét,
akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy segíthessünk Neked ezen célok megvalósításában!
PSZICHOLÓGIA KÉPZÉS BELSŐ TRÉNEREKNEK, COACHOKNAK
Pszichológia nem pszichológusoknak
Szerencsére egyre több vállalat ismeri fel, hogy egy ütőképes belső tréneri vagy coach csapat felépítésével komoly fejlesztéseket tud véghezvinni, minimális külső tanácsadói igénybevétel mellett. Ezen „pool”-ok előnye, hogy a belső kollégák már jól ismerik a céget, gondos kiválasztásukkal és folyamatos fejlesztésükkel egy csapásra elérhetővé válik a piacon fellelhető tréning és coaching szolgáltatások egy jelentős köre.
A belső coachok, trénerek, de akár a HR business partnerek számára is lényeges azonban, hogy birtokában legyenek a pszichológia tudományának alapvető ismereteivel. Éppen ezért dolgoztam ki kollégáimmal a Mind – the gap égisze alatt a Magyarországon egyedülálló „Pszichológia nem pszichológusoknak” képzési programot.
Ez a hat napból álló, az önismeretre, a tudásátadásra és az eszköztár bővítésére egyaránt fókuszáló fejlesztési program meggyőződésünk szerint képes megadni a nem pszichológus végzettségű belső coach, tréner, HR business partner kollégáink számára a segítő foglalkozáshoz nélkülözhetetlen pszichológiai alaptudást.
A program részleteiről hamarosan bővebb anyaggal is jelentkezünk, addig is, ha érdekel ez a képzés, vedd fel velünk a kapcsolatot!
VEZETÉS A KAPCSOLATON KERESZTÜL
„Boldogok a munkavállalók!”
Még napjainkban is vannak Magyarországon olyan cégek, akik csak hírből ismerik a munkaerőhiánynak nevezett problémát. „Milyen szerencsések ők” – gondolhatnánk.
Ha azonban megnézzük azt, hogy miben különböznek ezek a vállalatok a többitől, akkor azt látjuk, hogy a teljesítmény mögött nem szerencse, hanem tudatos odafigyelés áll: ők kiemelt figyelmet fordítanak a munkavállalóik jól-létének fejlesztésére.
A jól-lét (well-being) fogalma a pozitív pszichológia térnyerésével vált elterjedté. Egyszerű fogalomról van szó: annak mértékét jelzi, hogy mennyire érezzük jól magunkat a bőrünkben. A munkahelyi jól-lét pedig a vállalati közegre lefordítva azt jelenti:
„mennyire érzem jól maga a munkahelyemen?”
Amilyen egyszerű a definíció, annyira bonyolult a fogalom mögötti tényezők tudatos menedzselése. A munkahelyi jól-lét ugyanis egyáltalán nem a pénzről szól, sőt mondhatjuk, hogy nagyjából független az anyagi juttatásoktól. Olyan kérdésekről van szó, mint hogy mennyire élvezem a munkámat, mennyire érzem azt, hogy folyamatosan egyre jobb vagyok benne? Értem, érzem-e, hogy a munkám valami másról is szól a konkrét tevékenységen kívül? Milyen a munkahelyi légkör, hogy telik egy átlagos munkanap a kollégák között, jóban vagyunk-e egymással? Tudok-e, tudunk-e rendszeresen sikereket elérni?
A Mind – the gap „Boldogok a munkavállalók” programja egy olyan szervezetfejlesztési beavatkozás, ahol mindezen tényezők felmérése (diagnózisa) alapján meghatározzuk azokat a beavatkozási pontokat, amelyek fejlesztésén keresztül elérhető munkahelyi jól-lét emelkedése.
Könnyű menetre azonban senki se számítson! Ezek a változtatások általában az egész szervezetre kihatnak, így mindenki erőfeszítését megkívánják. A jutalom azonban nem marad el a nap végén – elvégre ki ne szeretne egy boldogabb munkahelyen dolgozni?
Ha felkeltette érdeklődésedet a program, akkor kérd ingyenes konzultációnkat itt!
KRÍZIS KEZELÉS VÁLLALATOKNAK
"Talán a legnehezebb része a kialakult helyzetnek a magunkban zajló megrázkódtatás kezelése"
- Megváltozott élet – megváltozott munkakörnyezet: a home office és az iskola- bölcsődezár új kihívások elé állítja a vezetőket.
- A magánéleti és munkahelyi szerepek összemosódnak – szerepzavarok, szerepkonfliktusok léphetnek fel.
- Szervezetünk folyamatosan „üss vagy fuss” állapotban van, amely tartós szorongást, rosszabb esetben pánikrohamokat okozhat.
- Megjelenik az egzisztencia miatti szorongás („Vajon megmarad-e az állásom?” „Miből lesz bevételem vállalkozóként?”)
- Kontrollvesztettség, a sodródás élménye, lehangoltság, érzelmi kimerülés jelei mutatkozhatnak.
- Majdnem mindent online, távolról kell menedzselni. Radikálisan lecsökkennek a személyes találkozásaink. Ez bezártság érzéssel, az ismeretlentől való félelemmel, a saját kompetenciáink iránti bizonytalansággal társulhat.
- Összességében: nagyon sok az új körülmény, amihez nagyon gyorsan kellene alkalmazkodni.
E kihívások leküzdésére olyan képzési modulokat állítottunk össze, amelyet a résztvevők virtuális tréning keretén belül végezhetnek el.
Leadership otthonról program
Még a „normális” világban is gyakran gondot okoz a vezetők számára a munkatársak felhatalmazása, a delegáló vezetői stílus használata. Az élet azonban most kikényszerítette, hogy munkatársainkat „távolról” kell vezetnünk. Ez a modul abban segít a vezetőknek, hogy ennek a kihívásnak megfeleljenek, és folytatódni tudjon az eredményes munkavégzés
Megküzdeni a krízissel
Talán a legnehezebb része a kialakult helyzetnek a magunkban zajló megrázkódtatás kezelése. Ebben szeretnénk segíteni olyan interaktív webináriumok megtartásával, ami konkrét segítséget jelenthet a helyzetből adódó stressz és szorongás kezelésére. Erre a modulra a leginkább igaz az, hogy minden nap számít! A négy, egyenként 1,5 órás webinárium az alábbi témákat bontja ki:
A változás lelki folyamatainak megértése
A stressz fiziológiája, a szorongás fizikai csökkentése
Megoldásorientált gondolkodás vészhelyzetekben
Munka-magánélet integrációja
Vezetői gyorstalpaló
Azok az újonnan kinevezett vezetők, akik a közeljövőben vettek volna részt vezetői tréningen, most egy olyan helyzetben találták magukat, ahol nem látszik, honnan fogják tudni az alapvető vezetési ismereteket elsajátítani. A vezetői gyorstalpaló azonnal használható, praktikus eszközöket ad a jelenlegi helyzet kihívásainak legyőzésére.
Főbb témák:
- Legfontosabb vezetői szerepek és feladatok
- Vezetői kommunikáció
- Vezetői stílusok és technikák (irányítás, coach típusú vezetés, támogatás, delegálás)
- A vezető támogató szerepe
- A programban minden résztvevő számára egyéni coaching lehetőséget biztosítunk!
További információkért, kérjük, vedd fel velünk a kapcsolatot!