Vállalatoknak ikon

Vállalatoknak

A HR EMBERI OLDALA

A HR emberi oldala

  • Hogyan, milyen eszközökkel tudok igazán emberi, valódi személyes támogatást nyújtani a munkatársaknak?
  • Mit kezdjek az olyan helyzetekkel, amikor kétségbeesett, a krízist nehezen megélő kollégákkal beszélek?
  • Hogyan tudom a nehéz döntéseket (elbocsátás, átszervezés) emberségesen, empatikusan kommunikálni?

Mi történik HR szakmai szempontból?

Arra van most a szervezetekben a legnagyobb szükség, ami egyébként is – már évtizedek óta – a HR funkció legnagyobb hozzáadott értékét jelentette egy szervezetben: ott lenni a kollégák mellett, egyszerre emberként és egyszerre szakértőként. Érdemben tudni segíteni azoknak a munkatársainknak, akik hozzánk fordulnak, mert tőlünk remélnek megértést és kézzelfogható segítséget. Hiszik, hogy valódi támogatást tudunk nyújtani nekik, akár még egy olyan kihívásokkal teli helyzetben is, mint egy átszervezés, egy munkaszerződés-módosítás vagy akár egy felmondás.

Ezt a képzést már régóta terveztük, és úgy érezzük,
ennél aktuálisabb nem is lehetne, mint most.

Ajánljuk számodra, ha

  • HR-esként dolgozol vagy vezetőként HR feladatokat is ellátsz, és szeretnél tudatosabbá válni a támogatói szerepkörödben
  • szeretnéd jobban megérteni, hogy mi történik az emberek fejében nehéz helyzetekben, és hogy milyen támogatás a leghasznosabb ilyenkor a számukra
  • szívesen gazdagítanád eszköztáradat olyan technikákkal, mint a rapport kiépítése, valós idejű reziliencia vagy a katasztrofizáló gondolatok átkeretezése
  • kíváncsi vagy arra, hogy mit mond a megküzdésről a pszichológia tudománya
  • szakmailag megalapozott, a gyakorlatban már másnap használható eszközöket szeretnél kapni a HR-t érintő krízishelyzetek megoldására.
Noha programunk a krízis idején született, de valójában nem a krízisről szól, hanem univerzális, minden időben aktuális szakmai kérdésekről.

ÖSSZHANGBAN – VÁLLALATI KOMMUNIKÁCIÓ FEJLESZTÉS​

"Konzervtréningek helyett valódi fejlesztési megoldások!"

A munkában a siker és a kudarc közötti különbség kulcsa a kommunikációban rejlik. Ahogyan a fodrász eszköze az olló és a fésű, úgy a mai vezetők és „tudásmunkások” eszköze egyértelműen a kommunikáció – ha sikeresek szeretnénk lenni, akkor tehát meg kell tanulnunk professzionálisan bánni vele.

Képzett, rutinos szervezetfejlesztő, tréner kollégáimmal olyan testre szabott vállalati megoldásokkal dolgozunk, amely a munkatársak kommunikációjának fejlesztésén keresztül valódi szemléletformáló hatással bír!

A jelszó:

„Konzervtréningek helyett valódi fejlesztési megoldások!”

Nálunk nincs általános recept a munkahelyi kommunikáció fejlesztésére, minden egyes partnerünk esetében egyedi koncepciót dolgozunk ki! Ha cégvezetőként, HR-esként feltett szándékod, hogy

  • Fejleszd munkatársaid, vezetőid együttműködését,
  • Emberközpontú vezetési kultúrát építs ki,
  • Elérd, hogy a management csapat valóban összetartson a célok elérése érdekében,
  • Szeretnél őszinte és támogató értékesítést folytatni az üzleti partnerek körében,
  • Megelőzd és korrekt módon kezeld a munkahelyi konfliktusokat,
  • A bizalom és az őszinteség légkörét alakítsd ki a munkahelyi mindennapokban,
  • Meghonosítsd a folyamatos fejlődni akarás és a változások iránti nyitottság szemléletét,

akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy segíthessünk Neked ezen célok megvalósításában!

PSZICHOLÓGIA KÉPZÉS BELSŐ TRÉNEREKNEK, COACHOKNAK​

Pszichológia nem pszichológusoknak

Szerencsére egyre több vállalat ismeri fel, hogy egy ütőképes belső tréneri vagy coach csapat felépítésével komoly fejlesztéseket tud véghezvinni, minimális külső tanácsadói igénybevétel mellett. Ezen „pool”-ok előnye, hogy a belső kollégák már jól ismerik a céget, gondos kiválasztásukkal és folyamatos fejlesztésükkel egy csapásra elérhetővé válik a piacon fellelhető tréning és coaching szolgáltatások egy jelentős köre.

A belső coachok, trénerek, de akár a HR business partnerek számára is lényeges azonban, hogy birtokában legyenek a pszichológia tudományának alapvető ismereteivel. Éppen ezért dolgoztam ki kollégáimmal a Mind – the gap égisze alatt a Magyarországon egyedülálló „Pszichológia nem pszichológusoknak” képzési programot.

Ez a hat napból álló, az önismeretre, a tudásátadásra és az eszköztár bővítésére egyaránt fókuszáló fejlesztési program meggyőződésünk szerint képes megadni a nem pszichológus végzettségű belső coach, tréner, HR business partner kollégáink számára a segítő foglalkozáshoz nélkülözhetetlen pszichológiai alaptudást.

A program részleteiről hamarosan bővebb anyaggal is jelentkezünk, addig is, ha érdekel ez a képzés, vedd fel velünk a kapcsolatot!

VEZETÉS A KAPCSOLATON KERESZTÜL

„Boldogok a munkavállalók!”

Még napjainkban is vannak Magyarországon olyan cégek, akik csak hírből ismerik a munkaerőhiánynak nevezett problémát. „Milyen szerencsések ők” – gondolhatnánk.

Ha azonban megnézzük azt, hogy miben különböznek ezek a vállalatok a többitől, akkor azt látjuk, hogy a teljesítmény mögött nem szerencse, hanem tudatos odafigyelés áll: ők kiemelt figyelmet fordítanak a munkavállalóik jól-létének fejlesztésére.

A jól-lét (well-being) fogalma a pozitív pszichológia térnyerésével vált elterjedté. Egyszerű fogalomról van szó: annak mértékét jelzi, hogy mennyire érezzük jól magunkat a bőrünkben. A munkahelyi jól-lét pedig a vállalati közegre lefordítva azt jelenti:

„mennyire érzem jól maga a munkahelyemen?”

Amilyen egyszerű a definíció, annyira bonyolult a fogalom mögötti tényezők tudatos menedzselése. A munkahelyi jól-lét ugyanis egyáltalán nem a pénzről szól, sőt mondhatjuk, hogy nagyjából független az anyagi juttatásoktól. Olyan kérdésekről van szó, mint hogy mennyire élvezem a munkámat, mennyire érzem azt, hogy folyamatosan egyre jobb vagyok benne? Értem, érzem-e, hogy a munkám valami másról is szól a konkrét tevékenységen kívül? Milyen a munkahelyi légkör, hogy telik egy átlagos munkanap a kollégák között, jóban vagyunk-e egymással? Tudok-e, tudunk-e rendszeresen sikereket elérni?

A Mind – the gap „Boldogok a munkavállalók” programja egy olyan szervezetfejlesztési beavatkozás, ahol mindezen tényezők felmérése (diagnózisa) alapján meghatározzuk azokat a beavatkozási pontokat, amelyek fejlesztésén keresztül elérhető munkahelyi jól-lét emelkedése.

Könnyű menetre azonban senki se számítson! Ezek a változtatások általában az egész szervezetre kihatnak, így mindenki erőfeszítését megkívánják. A jutalom azonban nem marad el a nap végén – elvégre ki ne szeretne egy boldogabb munkahelyen dolgozni?

Ha felkeltette érdeklődésedet a program, akkor kérd ingyenes konzultációnkat itt!

KRÍZIS KEZELÉS VÁLLALATOKNAK

"Talán a legnehezebb része a kialakult helyzetnek a magunkban zajló megrázkódtatás kezelése"

  • Megváltozott élet – megváltozott munkakörnyezet: a home office és az iskola- bölcsődezár új kihívások elé állítja a vezetőket.
  • A magánéleti és munkahelyi szerepek összemosódnak – szerepzavarok, szerepkonfliktusok léphetnek fel.
  • Szervezetünk folyamatosan „üss vagy fuss” állapotban van, amely tartós szorongást, rosszabb esetben pánikrohamokat okozhat.
  • Megjelenik az egzisztencia miatti szorongás („Vajon megmarad-e az állásom?” „Miből lesz bevételem vállalkozóként?”)
  • Kontrollvesztettség, a sodródás élménye, lehangoltság, érzelmi kimerülés jelei mutatkozhatnak.
  • Majdnem mindent online, távolról kell menedzselni. Radikálisan lecsökkennek a személyes találkozásaink. Ez bezártság érzéssel, az ismeretlentől való félelemmel, a saját kompetenciáink iránti bizonytalansággal társulhat.
  • Összességében: nagyon sok az új körülmény, amihez nagyon gyorsan kellene alkalmazkodni.
    E kihívások leküzdésére olyan képzési modulokat állítottunk össze, amelyet a résztvevők virtuális tréning keretén belül végezhetnek el.

Leadership otthonról program

Még a „normális” világban is gyakran gondot okoz a vezetők számára a munkatársak felhatalmazása, a delegáló vezetői stílus használata. Az élet azonban most kikényszerítette, hogy munkatársainkat „távolról” kell vezetnünk. Ez a modul abban segít a vezetőknek, hogy ennek a kihívásnak megfeleljenek, és folytatódni tudjon az eredményes munkavégzés

Megküzdeni a krízissel

Talán a legnehezebb része a kialakult helyzetnek a magunkban zajló megrázkódtatás kezelése. Ebben szeretnénk segíteni olyan interaktív webináriumok megtartásával, ami konkrét segítséget jelenthet a helyzetből adódó stressz és szorongás kezelésére. Erre a modulra a leginkább igaz az, hogy minden nap számít! A négy, egyenként 1,5 órás webinárium az alábbi témákat bontja ki:

A változás lelki folyamatainak megértése
A stressz fiziológiája, a szorongás fizikai csökkentése
Megoldásorientált gondolkodás vészhelyzetekben
Munka-magánélet integrációja

Vezetői gyorstalpaló

Azok az újonnan kinevezett vezetők, akik a közeljövőben vettek volna részt vezetői tréningen, most egy olyan helyzetben találták magukat, ahol nem látszik, honnan fogják tudni az alapvető vezetési ismereteket elsajátítani. A vezetői gyorstalpaló azonnal használható, praktikus eszközöket ad a jelenlegi helyzet kihívásainak legyőzésére.
Főbb témák:

  • Legfontosabb vezetői szerepek és feladatok
  • Vezetői kommunikáció
  • Vezetői stílusok és technikák (irányítás, coach típusú vezetés, támogatás, delegálás)
  • A vezető támogató szerepe
  • A programban minden résztvevő számára egyéni coaching lehetőséget biztosítunk!

További információkért, kérjük, vedd fel velünk a kapcsolatot!